A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Божківський навчально-виховний комплекс "загальноосвітня школа І-ІI ступенів - дошкільний навчальний заклад"
Кролевецької районної ради Сумської області

Наддніпрянська Україна в 1907-1914 рр.

Дата: 19.03.2020 21:44
Кількість переглядів: 269

9 клас історія України

Тема: Наддніпрянська Україна в 1907-1914 рр.

 Перегляд презентації на сайті  

https://naurok.com.ua/urok-na-temu-ukra-na-v-1907-1914-rr-zemelna-reforma-p-stolipina-53124.html

ЗЕМЕЛЬНА РЕФОРМА П. СТОЛИПІНА

Причини здійснення

Необхідність розв'язання аграрного питання, яке з економічного переросло в політичне

Послаблення конфронтації в суспільстві, відвернення загрози нового революційного вибуху

Мета

Підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва

Збільшення товарності селянського господарства

Зміцнення соціальної опори самодержавства на селі

Розв'язання проблеми аграрного перенаселення

Складові реформи

Руйнування селянської «общини» та закріплення за кожним господарем у приватну власність земель, якими він користувався

Надання кредитної допомоги селянам через Селянський земельний банк

Заохочення переселення селян до малозаселених районів Сибіру, Північного Кавказу та Середньої Азії

Результати реформи в Україні

Упродовж 1907—1915 рр. в індивідуальну власність закріпили землю: на Правобережжі — 48 % селян, на Півдні — 42 %, на Лівобережжі — 16,5 %

Селянський земельний банк протягом 1906—1916 рр. продав українським селянам 596,4 тис. десятин землі, переважно поміщицької

На нові землі протягом 1906—1912 рр. з Наддніпрянщини виїхало близько 1 млн осіб (щоправда, майже чверть повернулися додому)

             

 Питання: Чому селянство чинило опір Столипінській аграрній реформі?

Шановні учні! Опрацюйте матеріал, що міститься у пункти 2-3 параграф 26 і дайте відповіді на запитання

  1. На з’їзді якої української партії в 1908 р. було створено ТУП?
  2. Яка загальноросійська політична партія беззастережно підтримувала право українців на національно-територіальну автономію?
  3.  Що таке великодержавний шовінізм?
  4. Які українські питання обговорювалися IV Державною думою?

 Українські політичні партії у 1907–1914 рр.

• Партії значно ослабли, бо зазнавали переслідувань.

• Українська соціал-демократична спілка розпалася, частина її членів приєдналися до УСДРП.

• УСДРП також зазнала переслідувань, частина її членів емігрувала.

• УНП активізує свою діяльність у 1910–1914 рр., до неї приєднуються нові члени. Її лідер

 М. Міхновський видає у Харкові журнал «Сніп».

• УДРП втрачає єдність, частина її членів відходить від політики, частина приєднується до російської партії кадетів. Тому вирішено було перейти до діяльності без партії.

• 1908 р. — утворення ТУП (товариства українських поступовців)

 

 

Домашнє завдання: Прочитати параграф 26, дати відповіді на тестові завдання

Тести і завдання

1. Про закінчення революції 1905-1907 рр. в Російській імперії свідчать такі факти (3 з 7):

А. Скликання Державної думи.

Б. Обмеження виборчих прав робітників і селян новим виборчим законом.

В. Військові суди над учасниками революції.

Г. Надання підданим Російської імперії громадянських прав і свобод.

Д. Руйнування селянської громади.

Е. Надання Україні національно-територіальної автономії.

Ж. Повалення самодержавства.

2. Реформи, які проводилися в Російській імперії в _________ рр. з ініціативи міністра внутрішніх справ, потім - голови Ради міністрів ____________, мали два напрямки: ___________ і політичне.

3. Зіставте дати та історичні події, що відбулися на початку ХХ в.

А. 9 листопада 1906 р.

Б. 3 червня 1907 р.

В. 20 січня 1910 р.

Г. 14 червня 1910 р.

1) Указ Миколи II, яким затверджувався законопроект аграрної реформи.

2) Столипінський циркуляр, що забороняв товариства «інородців»

3) Маніфест Миколи II про надання Державній Думі законодавчих прав

4) Закон, прийнятий Державною думою і Державною Радою, який стверджував основи аграрної реформи

5) Маніфест Миколи II про розпуск II Державної думи; закінчення революції.

4. Петро Столипін був (3 з 7):

А. Міністром внутрішніх справ Російської імперії.

Б. Автором циркуляра 1910 р.

В. Відомим письменником, випускником історико-філологічного відділення Московського університету.

Г. Ініціатором проведення аграрної реформи.

Д. Просвітителем і лібералом.

Є. Активним захисником самодержавства, ініціатором розпуску III і IV Державної думи.

Ж. Лідером партії кадетів.

5. Зіставте термін (поняття) та його значення:

А. Політичний режим, який склався в результаті поразки революції 1905-1907 рр.

Б. Законодавчий орган

В. Земельні наділи в одному масиві

Г. Окреме (індивідуальне) селянське господарство.

1) Хутір

2) Страйк

3) Третє червнева монархія

4) Державна дума

5) Відруб

А ___________ Б __________ В ___________ Г _____________

 

6. Вкажіть задачі, які хотів вирішити в ході аграрної реформи П. Столипін:

1. Підняти ефективність сільського господарства.

2. Розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції.

3. Знищити панщину і кріпосну залежність селян.

4. Зміцнити соціальну опору самодержавства на селі.

5. Подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва.

6. Вирішити проблему аграрного перенаселення.

А 1, 3, 4

Б 1, 4, 6

В 2, 4, 5

Г 3, 5, 6

7. В результаті Столипінської аграрної реформи початку ХХ ст. вийшла з общини і закріпила в особисту приватну власність земельні наділи більшість селянських господарств:

А. Слобідської України

Б. Півдня України

В. Правобережної України

Г. Західної України

8. Трудова еміграція українських селян на __________ Схід була обумовлена ??прагненням займатися __________________. Тоді як селяни з Центральної України переселялися на південь України і отримували новий соціальний статус - __________________.

 

9. У результаті проведення земельної реформи П. Столипіна в Україні:

А остаточно знищена селянська община

Б подолано селянське малоземелля та безземелля

В затверджено приватне селянське землеволодіння

Г зупинено процес майнового розшарування селянства.

 

10. Визначте наслідки Столипінської аграрної реформи:

А. Позитивні

Б. Негативні

1) Збереження поміщицького землеволодіння.

2) Широкі можливості господарювання для заможних селян.

3) Посилення майнового розшарування селян.

4) Зростання продуктивності сільського господарства.

5) Збереження багатоукладності економіки.

А ______________ Б __________


« повернутися

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень