A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Божківський навчально-виховний комплекс "загальноосвітня школа І-ІI ступенів - дошкільний навчальний заклад"
Кролевецької районної ради Сумської області

Поетична свічка

Дата: 09.01.2020 21:32
Кількість переглядів: 78

 

Поетична свічка

“ Рідна мова моя”

 

Мета: розширити знання учнів про рідну мову, розвивати уміння і навички усного спілкування українською мовою; навички виразного читання і мовлення, виховувати любов і повагу до рідної мови, культури, історії України, культуру усного спілкування.

Обладнання: плакати із висловами про мову, квітка ромашка, зроблена з паперу, вірші учнів, портрети українських письменників.

 

О мово рідна! Їй гаряче

віддав я серце недарма.

Без мови рідної, юначе,

й народу нашого нема.

  В. Сосюра

Хід заходу

 

Учитель: Дорогі діти! Де ми з вами живемо?

           - Так ми живемо в Україні, ми українці і дуже любимо свою землю, свій рідний край з його багатющими народними традиціями, славною історією, мальовничою природою, багатою мелодійною мовою.

                 “Рідна мова дорога людині як саме життя,” – говорить народна мудрість. Адже без мови не може існувати народ та його культура. Рідне слово порівнюють із хлібом, мову називають солов?їною, дивом калиновим.

                 Ми вивчаємо рідну мову і зараз проведемо конкурс на кращого читця віршів про нашу милозвучну мову.

         Запрошуємо вас до нашої господи  на хліб та сіль, на слово щире, на бесіду мудру, на торжество рідної мови.

                 Тож давайте відкинемо буденність, відкладемо на годинку наш щоденний клопіт і поринемо в атмосферу душевного тепла, приязні, у світ щирого поетичного українського слова.

                 Ми проводимо конкурс на кращого читця віршів про рідну мову. А який конкурс без журі?

        - Вирішувати, хто сьогодні найкраще передасть красу і велич українського слова, хто стане найкращим читцем віршів, буде наше шановне журі у складі... 

                Розпочинаємо конкурс, сподіваємось, що він принесе  хвилини радості, захоплення, сповнить творчою наснагою.

              Скільки чудових, талановитих письменників, поетів, що писали рідною мовою, дала ненька Україна. Це: Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Володимир Сосюра і багато інших, всіх не перерахуєш. І всі вони оспівували свою рідну мову. До вашої уваги вірші про рідне українське слово.

        Розпочинає конкурс  ............. віршем................ .

 

(Учні читають напам?ять вірші про мову, вказують назву та автора)

     

Учитель: - Щасливі ми, що народилися й живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – в нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, тут корінь роду українського, що сягає із сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, почувши рідне слово.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну.

Красу її вічно живу і нову

І мову її солов'їну.

           - Ми - українці, повинні пишатися тим, що отримали у спадок таку прекрасну мову. Вона, як спів солов?я, ніжна, як запашна квітка, вона як жива вода, що повертає в добро.

         Поки журі підведе підсумки конкурсу , ми проведемо гру “Хто автор цих рядків?”

 

- Ну що б, здавалося, слова...

Слова та голос – більш нічого.

А серце б'ється – ожива,

Як їх почує...

        (Т.Г.Шевченко)

 

- О місячне сяйво і спів солов?я,

Півонії, мальви, жоржини!

Моря бріліантів, це – мова моя,

Це – мова моєї Вкраїни.

            (В. Сосюра)

 

Мова – коштовний скарб народу.

                 ( І. Франко)

 

- Мужай, прекрасна наша мово,

Живи, народу віще слово,

Цвіти  над нами веселково,

Як мир, як щастя, як любов!

                    (М.Рильський)

 

 

- У стінах храмів і колиб,

Сіяє нам святково,

Як сонце, випечений хліб

І виплекане слово.

               (Д. Білоус) 

 

- Для оголошення результатів конкурсу та нагородження переможців слово надається журі.

 

(Журі підводить підсумки конкурсу)

 

Учитель: - А зараз ми проведемо конкурс авторських віршів про рідну мову “Проба пера.” Учні нашої школи спробували самі написати вірші, в яких передати красу, милозвучність українського слова. Як це їм вдалося, ми побачимо, коли послухаємо власні поетичні рядки наших учнів.

 

            ( Діти читають власні вірші про рідну мову)

 

 

Учитель: - Поки журі підведе підсумки цього конкурсу, ми пограємось у гру 

            “ Підбери риму”.

                   Всі знають, що наша українська мова солов?їна, калинова, ніжна... І ще можна багато слів дібрати, щоб охарактеризувати нашу мову, передати її красу. Спробуйте дібрати слова в риму, які передають витонченість, неповторність рідного слова.

 

Українська рідна мова

Мелодійна, СВІТАНКОВА!

Ти від серця йдеш до серця

І дзвениш, як те ДЖЕРЕЛЬЦЕ.

Щира, світла і казкова,

Ніжна-ніжна, ПЕЛЮСТКОВА.

Ти багата і барвиста,

І дзвінка, і ПРОМЕНИСТА.

І буденна, і святкова

Мова наша КАЛИНОВА.

І свята, і найрідніша,

І для слуху НАЙМИЛІША.

У тобі ясне світання,

Є любов, а є КОХАННЯ.

Ти така ясна, чудова,

Мова наша ВЕСЕЛКОВА.

У тобі глибінь кринична,

Ти близька для нас і ЗВИЧНА.

І весела, і завзята,

Ти дотепна і КРИЛАТА.

Лагідна і терпелива,

То сумна, то ЖАРТІВЛИВА.

Іскрометна і лірична,

І пісенна, й ПОЕТИЧНА.

Дорога, а ще пречиста,

То звичайна, то ВРОЧИСТА.

Ти цікава й щедра мова,

І відкрита, й ЗАГАДКОВА.

І повільна, й блискавична,

І правдива, й ФАНТАСТИЧНА.

І щаслива, і нещасна,

Історична і СУЧАСНА.

Ділова і виробнича,

І відверта, й ТАЄМНИЧА.

І тому невипадково

Є в тобі потрібне СЛОВО

На всі випадки життя

І на кожне ПОЧУТТЯ.

 

 

Учитель: - Надаємо слово журі.

                  ( Нагородження переможців)

 

Учитель: - А зараз давайте підведемо підсумки нашої зустрічі. Сподіваюсь, ви

                     всі переконалися, який неоціненний скарб передали нам нащадки.

                    Цей скарб – рідна мова.

- Погляньте на ось цю чарівну ромашку  ( ромашка прикріплена на                                        дошці). Наша мова, ніби квітка, ніжна, тендітна. Давайте на кожній пелюстці цієї гарної квітки запишемо слова-характеристики рідної мови. 

 

(   Учні по черзі підходять до квітки і записують на  пелюстках слова, якими можна назвати українську мову)

 

Учитель: - Наша зустріч підходить до кінця. Сподіваюся, ви переконалися, яка співуча, мелодійна, ясна й повноголоса наша рідна мова.

       “ Мова – то цілюще народне джерело”, - сказав В. Сухомлинський.

        Тож маємо все зробити для того, щоб воно ніколи не пересохло, щоб із нього вічно струмували солодкі, святі слова, чарували весь світ своєю милозвучністю, багатством, співучістю.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень