A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Божківський навчально-виховний комплекс "загальноосвітня школа І-ІI ступенів - дошкільний навчальний заклад"
Кролевецької районної ради Сумської області

Тиждень права

Дата: 02.12.2019 17:49
Кількість переглядів: 47

План тижня

План заходів Божківського НВК

Всеукраїнського тижня права у 2019 р.

№ з/п

Назва заходу

Дата проведення

Виконавці

1.

Виставка правової літератури «Знай та поважай свої права»

09.12.

Бібліотекар

2.

«Що ми знаємо про свої права» конкурс малюнків.

(1-9 кл.)

Протягом тижня

Педагог-організатор

3.

Всеукраїнський урок “Права людини” з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини.

(1-9 кл.)

10 грудня 

Вчитель правознавства

4.

Виховні години  «В країну прав», «Сторінками Загальної декларації прав людини». (1-9 класи)

Протягом тижня

Класні керівники

5.

 Тестування: «Чи знаю я свої права».(5-9 класи)

11.12.

Соціальний педагог

6.

Турнір правознавців для учнів 8-9 класів

12.12.

Вчитель правознавства

7.

Виготовлення леп буку «Права людини» (5-7 класи)

13.12

Вчитель правознавства

8.

Перегляд відеороликів, мультфільмів присвячених правам  людини.(1-7 класи)

Протягом тижня

Вчитель права, класоводи

9.

Бесіда «Попередження булінгу серед підлітків».

(5-9 класи.)

09.12

Соціальний педагог

10.

Розміщення на веб-сайті школи інформації  з питань проведення Всеураїнського тижня права

13.12

Вчитель правознавства

 

 

Правовий турнір з елементами онлайн-квесту

Мета: актуалізація знань і вмінь учнів з правового виховання, з основних положень Конвенції ООН про права дитини, формування у них навички використання отриманих знань при вирішені реальних життєвих ситуацій, формування правової культури і громадської активності та інтересу до права.

Учитель.: Шановні друзі! Сьогодні ми всі з вами зібралися, щоб пограти вдуже цікаву гру, яка називається «Знавці права». Учасникам доведетьсяподолати нелегкий шлях до перемоги. Для цього вам знадобляться не тількизнання з права, а й ваше вміння злагоджено працювати в команді, швидкість,наполегливість і кмітливість. Але перш ніж розпочати нашу гру, давайтепознайомимося з нашими командами:

Учитель.З давніх – давен люди мріяли про вільне, щасливе життя без насильства, жорстокості, приниження. Витоки явища, яке згодом стали називати правами людини беруть свій початок з найдавніших часів людської історії. Права людини в стародавньому світі були дуже обмеженими. А особливо раніше люди й гадки не мали про права дітей. Дитину розглядали як другорядний матеріал. До думок її   не прислухалися, бо вважали їх незрілими.  Дорослі мали повну владу над дітьми, все за них вирішували навіть одружували  без  їхньої  згоди. Особливо жорстоко поводилися із дітьми в Стародавній Спарті. Частково, таке ставлення до дітей було і у Стародавньому Римі.

В часи середньовіччя діти також не мали ніяких прав. Про права людини почули під час революції у Франції у 1789 р., коли вийшла «Декларація прав людини і громадянина». За часів існування Радянського Союзу права людини і дитини також були лише написані в Конституції, але фактично народ був позбавлений  таких прав.  10 грудня 1948 р. Генеральна Асамблея ООН  прийняла Загальну декларацію прав людини. 1 червня ми відмічаємо Міжнародний день захисту дітей. Рішення про його проведення було прийнято Міжнародною демократичною федерацією жінок на спеціальній сесії в листопаді 1949 р. перший міжнародний день захисту дітей був проведений у 1950р.

У 1989 р. Організація Об’єднаних  Націй ухвалила Конвенцію про права дитини. 20 листопада – Всесвітній день прав дитини.

28 червня 1996 р. була прийнята Конституція незалежної України, в якій ІІ розділ присвячений правам людини і дитини.

Учитель: Хоча у дитини багато прав, їй  дозволено не все. Використовуючи свої права, не можна діяти на шкоду іншим людям або обмежувати їх права.

Сьогодні на вас  чекають цікаві завдання, нелегкі випробування, здоровий дух суперництва і  свіжість відкриттів.Але перед початком нашого турніру ви повинні ознайомитись із правилами.

Хто знає, що таке квест? Квест — це спортивно-інтелектуальна командна гра, мета якої — швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні та спортивні завдання та знайти предмет пошуків.  Метою нашого правового квесту є отримання знань про права дитини. Тому вас чекає захоплююча подорож у світ дитячих прав, а дороговказом туди слугуватиме текст Конвенції ООН про права дитини.

Учитель . Сьогодні ми з вами проведемо змагання використовуючи елементи онлайн-квесту. Отож почнем. І для початку ми повинні познайомитись із нашими командами.

(команди представляють свої назви, капітана,  девіз та емблему)

За допомогою загадок ми з вами дізнаємося, яка ж з команд почне першою.

Загадки

1.Хто говорить мовчки? (Книга)

2.Тобі дано, а люди ним користуються. (Ім’я)

«Правова розминка».

За кожну правильну відповідь команда, отримує по одному балу.

1. Основний документ громадянина. (Паспорт)

2. Організована злочинність Сицилії. (Мафія)

3. Обвинувач у суді. (Прокурор)

4. Головний закон держави. (Конституція)

5. Добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами. (Партія)

6. Особи, які не досягли 18-річного віку. (Неповнолітні)

7. Рішення суду. (Вирок)

8. Виборний законодавчий орган держави. (Парламент)

9. Доказ того, що підозрюваний у скоєнні злочину був у цей час в іншому місці. (Алібі)

10. Цей документ може бути цивільним, адміністративним, кримінальним. (Кодекс)

11. Той, хто бачив злочин. (Свідок)

12. Птах, якого бояться злочинці України. (Беркут)

13. Грошове стягнення за рішенням суду. (Штраф)

14. Державна служба економічного контролю на кордонах країни. (Митна, служба)

15. Союзна держава, що складається з територій суб’єктів, які мають обмеження суверенітету, наприклад - Росія. (Федерація)

16. З якого віку настає кримінальна відповідальність за тяжкі злочини? (З 14 років)

17. Чи може хвора людина, наприклад без ніг, бути оголошена недієздатною? (Не може)

18. Чи може людина нести кримінальну відповідальність за діяння, не передбачені КК України? (Не може)

19. Він є главою держави і гарантом конституції. (Президент)

20. Його обов’язок - захищати Батьківщину. (Громадянин)

21. Особа, яка звертається до суду за захистом свого порушеного права. (Позивач)

22. Відкрите викрадення майна. (Пограбування)

Учитель. Наступне завдання потрібно виконати завдання в інтернеті.

На шкільному сайті знаходимо сторінку вчителя історії та права.  Переходимо по гіперсилці й виконуємо перше завдання.  Потрібно  за час скласти пазл. Завдання оцінюється в 5 балів.

Учитель. Наступне завдання «Закінчити прислів’я».

Обом командам зачитуються 10 прислів’їв, які вони повинні продовжити.

Відповідає та команда, яка знає відповідь та першою піднімає картку-сигнал,

яку має кожна з команд на своєму ігровому столі. Якщо команда не дає

правильної відповіді, право відповісти має друга команда. Якщо жодна з

команд не дала правильної відповіді, допомогти можуть вболівальники і

заробити додаткові бали для своїх команд.

Прислів’я:

1. Запив і совість (пропив).

2. Яка сім’я, такий і (я).

3. Вік живи – вік (учись).

4. Вино полюбив – сім ю (розорив, погубив).

5. Дім без книги, як день без (сонця).

6. Який кущ – така й калина, яка мати, така й (дитина).

7. Хто не робить, той (не їсть).

8. Менше слів – більше (діла).

9. Дружба та братство – дорожче (багатства).

10. Мала бджілка, але й та (працює).

Завдання «Дешифрувальник»

( розшифрувати за алфавітом статтю з Конвенції про права дитини, на час оцінка від 1 до 5 балів)

15,19,9,18,1      6,11,23,11,18,1      17,1,8      20,21,1,3,19      18,1        24,3,1,4,24 ,

16,1,22,15,24     18,1     20,19,26,3,1,16,24.

(Кожна дитина має право на увагу, ласку, на похвалу)

Учитель.Онлайн завдання Створити кросворд використовуючи інтернет. Масимальна оцінка 5 балів.



« повернутися

School.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень