03.04.2020
Українська література. Третє квітня. Класна робота. Образи хлопчиків та дядька.
1.Записати у робочі зошити теоретичний матеріал про оповідання:
Тема: розповідь про лося, який, вирвавшись із одної біди, потрапив у іншу.
Ідея: гармонія світу природи та людини; уславлення доброти та допомоги, але засудження жорстокості.
2.Треба порівняти образи братів-підберезовиків та дядька Шпичака з оповідання. Сформулюємо риси спільного та відмінного, запишемо табличку в зошит.
Брати |
Дядько Шпичак |
Спільне |
|
Родичі, живуть в одній місцевості серед красивої природи, розуміють її значення в житті людини |
|
Відмінне |
|
-маленькі, але розумні та справедливі |
-«кругленький, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, в розтоптаних, з довгими халявами, чоботях»; |
3.Перевірка засвоєних знань. Самостійна робота.
Прочитайте уривок із тексту та виконайте завдання до нього: «Тепер дядько дивився на звіра і хотів вірити, що лось оживе. Так, як ще недавно дітям, йому дуже кортіло, щоб лось підняв голову, звівся на свої стрункі міцні ноги і неквапно побіг до лісу, як він ще недавно біг, поки дороги йому не перетнула куля»
1)Рядки означають, що
А)Шпичак усвідомив свою провину
Б)дядько боїться відповідальності
В)йому стало соромно перед родичами
Г)йому стало жаль лося.
2)У наведеному уривку зустрічається
А)пейзаж
Б)портрет
В)інтер*єр
Г)опис істоти.
3)Слово кортіло в уривку означає
А)не хотілося
Б)ввижалося
В)хотілося
Г)здавалося.
4)Вираз стрункі міцні ноги – це
А)епітети
Б)порівняння
В)метафора
Г)пейзаж.
5.Метафора присутня в рядку
А)хотів вірити, що лось оживе
Б) як ще недавно дітям, йому дуже кортіло
В) звівся на свої стрункі міцні ноги
Г) поки дороги йому не перетнула куля.
6. установіть відповідність між героями та їхньою характеристикою:
1)старший брат
2)дядько Шпичак
3)лось
4)молодший брат
А)спостережливий
Б)мудрий
В)розсудливий та відважний
Г)підлий і жорстокий
Д)сильний духом.
Домашнє завдання: письмово виконати завдання номер 11 та 12 на с. 211.